
Microsoft
Wat Microsoft doet hoef ik natuurlijk niet uit te leggen. Twee jaar lang heb ik voor vooral campagnes binnen de Nederlandse grenzen verschillende opdrachten mogen doen zoals: conceptontwikkeling, digital design, copywriting, de opname van verschillende radio commercials en animaties.
Digital design
Over de jaren heb ik honderden social media en digitale advertenties en posts voor Microsoft gemaakt. Hierbij kwam ook altijd een stuk art direction kijken. Het sourcen van hoge kwaliteit beelden en copy lag ook vaak bij mij. Vaak had ik ook een adviserende rol op het gebied van branding en was ik regelmatig bezig met het verzinnen en ontwikkelen van nieuwe interessante social formats.



Video
Bij campagnes horen vaak ook video’s. Voor Microsoft maakte ik regelmatig ad video’s, templates en dacht ik mee over nieuwe manieren om online op te vallen.
Display
Regelmatig heb ik om campagnes uit te breiden ook verschillende display sets voor Microsoft gemaakt. Ook stond ik in contact met producenten om er voor te zorgen dat deze op de juiste manier gerealiseerd werden.


Concept: Relax met Microsoft
Voor grotere thema’s bedacht ik regelmatig concepten die geladen werden met een extra pay-off. Het doel hiervan wat herkenbaarheid rondom een bepaalde propositie genereren. Een mooi voorbeeld hiervan was de “Relax met Microsoft” campagne.
Het concept was om mensen in hele relaxed situaties af te beelden terwijl ze wel een ernstig IT-probleem voorgeschoteld krijgen. Dit soort campagnes gaven ons ook de mogelijkheid om enigszins uit de strakke richtlijnen van Microsoft te stappen en eens spannendere beelden te gebruiken.


Concept: Zeker met Surface
Om de nieuwe producten van Microsoft Surface aan te kondigen is mijn team gevraagd om een pakkende campagne te bedenken. De klant wilde zowel de veiligheid als functionaliteit van de productlijn benadrukken. Samen met een team bedachten we de eenvoudig sterke slagzin “Zeker met Surface”.
Hier voegde we een eenvoudig tekstconstruct aan toe dat altijd een USP van het product zou benadrukken met de slagzin.


Concept: Veiligheid volgens Microsoft
Microsoft wilde uitbreiden op het gebied van security. Je hebt namelijk al heel veel producten van Microsoft, waarom zou je je security dan extern regelen? Om dit te benadrukken maakte ik met een team een toffe campagne die op veel verschillende platforms zichtbaar en hoorbaar is geweest. Voor deze campagne maakte we namelijk ook twee gave radiocommercials. Hierbij was ik als art director betrokken.
Radiocommercial variant 1
Radiocommercial variant 2



Concept: Future of Work
Microsoft wilde erg inzetten op het nieuwe werken. Daarom hebben we met een team verschillende campagnes en concepten verzonnen die iets meer van de Microsoft stijl afstappen en meer ‘future’ spreken. Niet alles hiervan is gebruikt, maar er zitten desalniettemin mooie concepten tussen.
Ook hebben we een gemakkelijk template gemaakt waarmee medewerkers zonder creatieve achtergrond ook een social post konden maken. Op deze manier hebben we het bereik van de campagne weten te vergroten.



